Inhoud
Tijdens deze training leren schoolleiders, IB-ers en/of expert-leerkrachten van en met elkaar hoe zij visie & beleid rondom (hoog)begaafdheid kunnen uitzetten binnen de dagelijkse praktijk van hun school. In een ‘expeditie’ langs de belangrijkste vragen en uitdagingen, zetten deelnemers hun eigen schoolbeleid rondom (hoog)begaafdheid in de steigers.
Want voor welke uitdagingen kom je mogelijk te staan? Hoe neem je het team mee in je plannen? Hoe zorg je ervoor dat er draagvlak is en dat de leerkrachten uitvoeren wat er met elkaar bedacht is? Tijdens de training is er ruimte voor intervisie. Mooie praktijkvoorbeelden worden met elkaar uitgewisseld en knelpunten worden geanalyseerd en waar mogelijk opgelost.
Deelnemers gaan naar huis met een koerskaart, routekaart en een aantal ankerkaarten rondom dit thema, deze kunnen op school en samen met het team verder worden uitgewerkt.
Doelgroep
Primair onderwijs - regio Amsterdam en Diemen:
- Schoolleiders
- Intern Begeleiders
- Expert-leerkrachten (specialist begaafdheid)
Aanbevolen wordt om deze training met meerdere mensen van je school (met verschillende rollen) te volgen.
Inschrijving gebeurt per individuele deelnemer via het formulier hier onderin.
Data & vorm
Live training, verdeeld over drie bijeenkomsten van ieder 2,5 uur + één terugkombijeenkomst van 1.5 uur.
- Woensdag 28 februari 2024 – 09.30 – 12:00 uur
- Woensdag 13 maart 2024 – 09.30 – 12:00 uur
- Woensdag 27 maart 2024 – 09.30 – 12:00 uur
- (terugkombijeenkomst) nog nader te bepalen
Trainer: Marleen van Beek