Terug naar overzicht

Onderwijs voor (verborgen) talenten, een onderzoek naar dubbel-bijzondere leerlingen

Hoe ziet een passend en dekkend onderwijsaanbod eruit voor de groep dubbel-bijzondere leerlingen op het PO in Amsterdam en Diemen? Deze rapportage bevat het verslag van een onderzoek dat uitgevoerd is door medewerkers van het Behavioural Science Institute, onderdeel van de faculteit der Sociale Wetenschappen van de Radboud Universiteit, in samenwerking met medewerkers van het Samenwerkingsverband Primair Onderwijs Amsterdam Diemen.

 

Drie onderzoeksvragen

1. Welke initiatieven bestaan er reeds voor dubbel-bijzondere leerlingen in de regio Amsterdam-Diemen?
2. Wat is de stand van zaken met betrekking tot de signalering, identificatie en afstemming op de ontwikkelingsbehoeften van dubbel-bijzondere leerlingen binnen het SWV Amsterdam-Diemen en hoe kan dit verbeterd worden?
3. Hoe kan binnen het SWV Amsterdam-Diemen een passend onderwijsaanbod worden gecreƫerd?

 

De uitkomsten lees je in dit rapport uit 2020.

 foto verborgen talenten